1. اخبار شورا
  2. ابلاغیه های وزارتی

چهارمین جلسه شورای مدیریت آموزش عالی استان   چهارمین جلسه شورای مدیریت آموزش عالی...

۱۷ آبان ۱۴۰۰

 سومین جلسه شورای مدیریت آموزش عالی استان   روز شنبه 24 مهرماه 1400 سومین جلسه شورای...

۰۱ آبان ۱۴۰۰

   انتصاب دکتر حسین جعفری ثانی به سمت دبیر شورای مدیریت آموزش عالی استان براساس...

۱۳ تیر ۱۴۰۰

  انتصاب دکتر بهروز مهرام به عنوان مسئول دبیرخانه شورای مدیریت آموزش عالی مستقر...

۲۵ اسفند ۱۳۹۹
چهارمین جلسه شورای مدیریت آموزش عالی استان
 
چهارمین جلسه شورای مدیریت آموزش عالی استان با حضور اکثریت اعضا روز دوشنبه 17 آبان 1400 در محل سالن شورای ‌دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد. در این جلسه ابتدا دکتر کافی رئیس شورای مدیریت آموزش عالی استان و رئیس دانشگاه فردوسی مشهد ضمن خیر مقدم به اعضا بر لزوم از سرگیری آموزش حضوری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان و فراهم ساختن امکانات و زیرساخت‌های لازم با توجه به شرایط و وضعیت دانشگاه‌ها و مؤسسات بصورت تدریجی و پلکانی در نیمسال جاری تأکید نمود. سپس دکتر جعفری ثانی دبیر شورای مدیریت آموزش‌عالی استان نیز ضمن خیر مقدم به اعضا دستور جلسه را با موضوع بررسی برنامه‌ها و شیوه‌های پیشنهادی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در خصوص از سرگیری آموزش حضوری قرائت نمود و پس از طرح و بررسی گزارش‌‎ها، مواردی به شرح زیر به تصویب رسید و مقرر شد جهت اجرا به تمامی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش‌عالی ابلاغ و به وزارت عتف نیز اطلاع رسانی شود.

1. در فرایند بازگشت به آموزش حضوری تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جمله نسخه سوم با کد 128/306 شهریورماه 1400 و ابلاغیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا ملاک عمل قرار گیرد.
2. کلاس‌های مقطع دکتری (ترجیحا)، جلسات دفاع از پایان‌نامه ها و رساله‌ها و دروس عملی و کارگاهی و آزمایشگاهی با رعایت مفاد مصوبه 1 شورا از ابتدای آذر 1400 به‌صورت حضوری برگزار شود.
3.کلاس‌های تمام مقاطع با رعایت مصوبه 1 از ابتدای نیمسال دوم 1401-1400 به‌صورت حضوری برگزار شود.
4. دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان می‌توانند با در نظر گرفتن شرایط موجود خود، صرفاً در نیمسال دوم 1401-1400 و به‌منظور استفاده بهینه از زیرساخت‌های آموزش مجازی، از شیوه ترکیبی آموزش حضوری و مجازی برای مقطع کاردانی و کارشناسی و با تأکید بر دروس عمومی و نظری استفاده نمایند.
 5. به منظور تدارک امکانات و زیرساخت‌های لازم برای بازگشت به آموزش حضوری، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان موانع و مشکلات بودجه‌ای دانشگاه و مؤسسه خود را به وزارت عتف منعکس و پی‌گیری لازم را نیز برای دریافت بودجه به‌عمل آورند.
6. شیوه‌نامه آموزش چندگانه دانشگاه فردوسی مشهد برای بازگشت به آموزش حضوری به‌عنوان یک شیوه نامه پیشنهادی به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان ارسال شود.
7. در ادامه جلسه شیوه‌نامه‌ها و برنامه‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش‌عالی استان در خصوص بازگشت به آموزش حضوری مورد تصویب قرار گرفت.
 
jalase shora 4 1jalase shora 4 2