چهارمین جلسه شورای مدیریت آموزش عالی استان
 
چهارمین جلسه شورای مدیریت آموزش عالی استان با حضور اکثریت اعضا روز دوشنبه 17 آبان 1400 در محل سالن شورای ‌دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد. در این جلسه ابتدا دکتر کافی رئیس شورای مدیریت آموزش عالی استان و رئیس دانشگاه فردوسی مشهد ضمن خیر مقدم به اعضا بر لزوم از سرگیری آموزش حضوری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان و فراهم ساختن امکانات و زیرساخت‌های لازم با توجه به شرایط و وضعیت دانشگاه‌ها و مؤسسات بصورت تدریجی و پلکانی در نیمسال جاری تأکید نمود. سپس دکتر جعفری ثانی دبیر شورای مدیریت آموزش‌عالی استان نیز ضمن خیر مقدم به اعضا دستور جلسه را با موضوع بررسی برنامه‌ها و شیوه‌های پیشنهادی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در خصوص از سرگیری آموزش حضوری قرائت نمود و پس از طرح و بررسی گزارش‌‎ها، مواردی به شرح زیر به تصویب رسید و مقرر شد جهت اجرا به تمامی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش‌عالی ابلاغ و به وزارت عتف نیز اطلاع رسانی شود.

1. در فرایند بازگشت به آموزش حضوری تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جمله نسخه سوم با کد 128/306 شهریورماه 1400 و ابلاغیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا ملاک عمل قرار گیرد.
2. کلاس‌های مقطع دکتری (ترجیحا)، جلسات دفاع از پایان‌نامه ها و رساله‌ها و دروس عملی و کارگاهی و آزمایشگاهی با رعایت مفاد مصوبه 1 شورا از ابتدای آذر 1400 به‌صورت حضوری برگزار شود.
3.کلاس‌های تمام مقاطع با رعایت مصوبه 1 از ابتدای نیمسال دوم 1401-1400 به‌صورت حضوری برگزار شود.
4. دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان می‌توانند با در نظر گرفتن شرایط موجود خود، صرفاً در نیمسال دوم 1401-1400 و به‌منظور استفاده بهینه از زیرساخت‌های آموزش مجازی، از شیوه ترکیبی آموزش حضوری و مجازی برای مقطع کاردانی و کارشناسی و با تأکید بر دروس عمومی و نظری استفاده نمایند.
 5. به منظور تدارک امکانات و زیرساخت‌های لازم برای بازگشت به آموزش حضوری، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان موانع و مشکلات بودجه‌ای دانشگاه و مؤسسه خود را به وزارت عتف منعکس و پی‌گیری لازم را نیز برای دریافت بودجه به‌عمل آورند.
6. شیوه‌نامه آموزش چندگانه دانشگاه فردوسی مشهد برای بازگشت به آموزش حضوری به‌عنوان یک شیوه نامه پیشنهادی به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان ارسال شود.
7. در ادامه جلسه شیوه‌نامه‌ها و برنامه‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش‌عالی استان در خصوص بازگشت به آموزش حضوری مورد تصویب قرار گرفت.
 
jalase shora 4 1jalase shora 4 2